Nauka w Szkole Podstawowej Specjalnej odbywa się w oparciu o podstawę programową, odpowiednią dla dzieci z danym stopniem niepełnosprawności intelektualnej.
Podstawowe dokumenty:
- Orzeczenie publicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego
ze względu na niepełnosprawność lekką, umiarkowaną, znaczną i sprzężoną. - Podanie rodziców (prawnych opiekunów) o przyjęcie do szkoły.
- Ostatnie świadectwo szkolne.
- Jeżeli uczeń będzie przyjmowany do klasy I szkoły podstawowej – Zaświadczenie o spełnieniu obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego.
Zasady przyjmowania uczniów do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej Specjalnej:
1) Do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej Specjalnej w Mocarzewie przyjmowane są dzieci na pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów) posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym) lub orzeczenie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, zespołowych.
2) Podstawą przyjęcia do klasy pierwszej jest złożenie następujących dokumentów do Wydziału Oświaty Starostwa Powiatowego, z którego terenu dziecko pochodzi, w celu wydania skierowania przez Starostwo Gostynińskie:
a) podanie rodziców (prawnych opiekunów) o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej Specjalnej w Mocarzewie,
b) zaświadczenia o spełnieniu obowiązku przygotowania przedszkolnego,
c) aktualnego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego kwalifikującego do danego typu szkoły,
d) skierowania organu prowadzącego, jeśli dziecko jest spoza terenu powiatu gostynińskiego.
Do klas już istniejących uczniowie przyjmowani są również w trakcie roku szkolnego.
1) Rekrutacja uczniów trwa przez cały rok szkolny,
2) Warunkiem przyjęcia ucznia do klasy równoległej lub programowo wyższej w Szkole Podstawowej Specjalnej jest złożenie w sekretariacie szkoły następujących dokumentów:
a) podania rodziców (prawnych opiekunów) o przyjęcie do odpowiedniej klasy,
b) świadectwa ukończenia klasy programowo niższej w szkole publicznej lub szkole niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej tego samego typu oraz odpisu arkusza ocen wydanego przez szkołę, z której uczeń odszedł,
c) orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, kwalifikującego do danego typu placówki kształcenia specjalnego,
d) skierowania organu prowadzącego, jeśli dziecko jest spoza terenu powiatu gostynińskiego.